معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

کاخ سلطنتی مادرید -Royal Palace-، محل زندگی پاشاه اسپانیا است. پادشاه کنونی کشور اسپانیا، خوان کارلوس - نوه آلفونس سیزدهم – است که 35 سال پیش در 22 نوامبر سال 1975 میلادی به تخت سلطنت این کشور نشست. حکومت اسپانیا، نوعی پادشاه مشروطه است. این کاخ در خیابان «بِیلِن» در جنوب غربی شهر مادرید واقع شده است. فقط جشن های و مراسم سلطنتی پادشاه در این قصر برگزار می شوند.

اطلاعات گردشگری

از آنجا که مادرید مرکز کشور اسپانیاست و جاذبه های گردشگری متعددی نیز دارد، سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا به آنجا مسافرت می کنند. در نتیجه هتل های و مسافرخانه های مختلفی با قیمت های متفاوت در این شهر وجود دارند تا هر فردی با توجه به بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کند.سیستم حمل و نقل داخلی این شهر نیز کامل است و افراد می توانند از انواع وسایل نقلیه همچون مترو، اتوبوس یا تاکسی برای مسافرت های داخل شهری استفاده کنند.

در سمت شرقی رودخانه «مانزانارز»، بخش غربی شهر مادرید و خیابانی به نام بِیلِن قرار دارد که کاخ سلطنتی در آن واقع شده است. با اینکه این کاخ برای فعالیت های اداری پادشاهی اسپانیا و برپایی و برگزاری جشن ها و مراسم رسمی است اما بازدید از آن برای عموم آزاد است.

درباره کاخ سلطنتی

تعدادی از هنرمندان رده بالای اسپانیا به نام های تی‌پولو، خوآن د فلاندز، گاسپارینی، گویا، ولازکوئز، منگزکاراواجیو وظیفه زیباسازی کاخ سلطنتی اسپانیا که در شهر مادرید قرار دارد را به عهده داشتند. این هنرمندان طوری این بنا را طراحی کرده اند که ظاهری بسیار شیک و گران قیمت داشته باشد. در داخل کاخ نیز اسلحه های بسیار قدیمی که قدمت آنها به قرن 13 میلادی برمی گردد در کنار وسایل و ابزار قدیمی و عتیقه نگهداری می شوند. وسایل قدیمی داخل کاخ شامل مجموعه ای از ظروف، مبلمان و پرده های پادشاهان قدیمی است. همه این وسایل در بهترین شرایط و با امنیت بسیار بالا نگهداری شده اند.

میدان «د لا آرمز» که در سمت جنوبی این کاخ قرار دارد، مربعی شکل و بسیار وسیع و پهناور است. بال های باریک قصر اطراف این میدان را احاطه کرده است و به کلیسای جامع «د لا آلمودنا» بسیار نزدیک است. پارک ساباتین که با نام باغ  ساباتینی نیز شناخته می شود نیز در بخش شمالی کاخ واقع شده است.

در نمای روبه میدان «د لا آرمز» کاخ، دو مجسمه در درب ورودی وجود دارند که برای بزرگداشت امپراطورهای آزتک، موکتزوما، اینکا و آتاهیولپا در آنجا ساخته شده اند. این کاخ محل اقامت های رسمی پادشاه اسپانیا  است. پادشاه و خانواده او به طور دایم در این کاخ اقامت ندارند و فقط برای ضیافت های رسمی و جشن های و مراسم رسمی در آنجا حضور می یابند. در باقی زمان ها، درب کاخ سلطنتی مادرید برای عموم باز است و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

تاریخچه

در قرن 10 میلادی، این کاخ توسط محمد اول – امیر کوردوبا – ساخته شد. در سال 1036 میلادی نیز به دست اهالی شمال آفریقا افتاد و تحت حکومت پادشاهی آنها قرار گرفت. در سال 1805 میلادی نیز به دست آلفونزو ششم افتاد و او این بنا را به مقر حکومت خود تبدیل کرد. این کاخ تا زمان آلفونزو یازدهم نیز به عنوان کاخ پادشاهی مورد استفاده قرار می گرفت. دادگاه مادرید توسط آلفونزو یازدهم تغییر مکان داد و همچنین در سال 1561 میلادی نیز دادگاه توسط فیلیپ دوم به قلعه تبدیل شد و قلعه قدیمی به نام  آنتیگو آلکازار نیز در سال 1734 میلادی سوزانده شد. به همین دلیل، فیلیپ پنجم دستور داد کاخی جدید در آنجا احداث بشود. در همین راستا، همان مکان برای احداث کاخ جدید انتخاب شد و در سال 1738 میلادی روند ساخت کاخ سلطنتی اسپانیا آغاز شد. در حدود سال 1755 میلادی نیز روند ساخت و تکمیل این کاخ طول کشید.

در سال 1764 میلاد، پادشاه کالوس سوم این کاخ را برای اقامت اداری و به منظور اجرای جشن ها و مراسم رسمی انتخاب کرد.

نام محلی

کاخ سلطنتی مادرید را با نام «پلاسیو ری‌‌یِل د مادرید لوکالی» نیز می شناسند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.